تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/07/20 - 13:31
کد خبر: 484434

حمله روزنامه اسرائیلی به نتانیاهو؛

اختلاف در خانه عنکبوت/ هاآرتص: دروغگوی تکراری فقط به فکر نجات خودش است

اختلاف در خانه عنکبوت/ هاآرتص: دروغگوی تکراری فقط به فکر نجات خودش است

هاآرتص با اشاره به بی‌کفایتی دولت نتانیاهو در پیش‌بینی و یا حتی جلوگیری از عواقب عملیات نیروهای مقاومت، او را در قواره‌ یک رهبر باند دانست که باید هرچه زودتر به ناتوانی در ادامه راه اعتراف کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هاآرتص نوشت: «بنیامین نتانیاهو، در سخنرانی بی‌محتوای خود در روز دوشنبه وعده داد "آنچه با دشمن انجام می‌شود برای نسل‌ها بازتاب خواهد داشت" اما او باید جمله معروف مناخیم بگین در سال ۱۹۸۳ را تکرار می‌کرد: "نمی‌توانم ادامه دهم."»

هاآرتص در ادامه آورده است: «به طور قطع مناخیم بگین، نخست‌وزیر وقت اسراییل هم فکر می‌کرد آنچه اسرائیل در لبنان در طول جنگ اول لبنان انجام داد برای نسل ها بازتاب خواهد داشت. مناخیم بگین پس از آن جنگ استعفا داد و اسحاق شامیر جایگزین او شد. با رفتن او، این دروغ اجماعی که در زمان جنگ نمی‌توانید نخست‌وزیر را جایگزین کنید نیز مشخص شد.

اسرائیل اکنون توسط یک رهبر فاسد هدایت می‌شود، یک متهم جنایتکار که تا همین چند روز پیش تمام تلاش خود را صرف انجام یک کودتای قضایی می‌کرد. او دولت‌های غربی را رو در  روی خود قرار داد و روابط با دولت واشنگتن را تضعیف کرد. او ارتش، سرویس امنیتی شین‌بت و اکثریت مردم را به عنوان دشمنان مردم معرفی کرده است و اکنون اسراییل را به سمت جنگی سوق می‌دهد که در آن هیچ کس حتی اهداف دقیق را نمی‌داند، چه رسد به نتیجه!

این نخست‌وزیری است که حتی نیاز به یک دولت اضطراری ملی را تشخیص نمی‌دهد. او اکنون خود را به رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی تشبیه می‌کند. با این حال، خود نتانیاهو سال‌ها را صرف پرورش دشمنی کرد که این هفته بدون مانع، به اسرائیل حمله کرد.

او رئیس باند است نه نخست‌وزیر

اندکی قبل از شروع این جنگ، در سالن داغ دادگاه، جنگی برای بقای سیاسی نتانیاهو در جریان بود. دیوان عالی در حال بحث بود که آیا می‌توان او را به دلیل نقض قرارداد تعارض منافع خود، ناتوان اعلام کرد؟ او در دفاع از خود گفت: "این دادخواست اساساً به دنبال این است که بدون هیچ مجوز قانونی اعلام کند که میلیون‌ها شهروند بیهوده برای استفاده از حق رأی خود زحمت کشیدند."

همان میلیون‌ها رای دهنده که به ائتلاف حکومتی وی ۶۴ کرسی کنست (پارلمان) دادند، این روزها صدها نفر از بستگان خود را از دست داده‌اند. هزاران نفر از دوستانشان زخمی شده‌اند. بستگان آن‌ها ساعت‌ها در اتاق‌های امن زندانی شده‌اند و در وحشتی فلج‌کننده تلاش می‌کردند تا بفهمند چه بر سر عزیزانشان آمده است، بدون اینکه بتوانند پاسخی دریافت کنند و هنوز نمی‌دانند چه چیز دیگری در انتظارشان است. پس آیا آنها موظفند به رأیی که ۱۱ ماه پیش داده بودند وفادار بمانند، زمانی که وضعیت "شگفت انگیز" بود؟ آیا رای آنها به او حقی انحصاری، مطلق و غیرقابل فسخ می‌دهد تا اسرائیل را به سمت جنگی سوق دهد که حتی خودش هم از پایان آن بی خبر است، بدون برنامه و هدف؟

به هر حال، این همان نخست‌وزیر است، همان دروغگوی تکراری، که همانطور که حتی بسیاری از رای دهندگانش اکنون متوجه شده‌اند، تنها بر اساس یک اصل حرکت می‌کند - نجات خودش.

آیا او حتی می‌داند مصلحت اسرائیل مستلزم چیست؟ دعوت او برای "وحدت ملی" چقدر مزخرف به نظر می‌رسد، وقتی او کسی است که تعیین می‌کند چه کسی شایسته است در این وحدت شریک شود. این همان نخست وزیری است که از مشروعیت عمومی که ۱۱ ماه پیش به دست آورده بود، سوء استفاده کرد تا اسلحه را روی سر دولت بگذارد، ابتدا از طریق جنگ با دموکراسی و اکنون در مسابقه دیوانه‌وارش به سوی جنگ انتقام‌جویانه.

اسلحه هنوز روی میز است و قیمتی که به آن چسبانده شده نه تنها دموکراسی، بلکه جان اسرائیلی‌ها است.

اکنون بیش از ۱۰۰ اسرائیلی در ترسی وحشتناک در انبارها و تونل‌ها زندانی هستند و شاید آنها اظهارات وزیر دارایی متعصب اسموتریچ را شنیده باشند، که آنها را «آسیب جانبی» این جنگ می‌داند.

نتانیاهو به طور ناگهانی به رهبری مسئولیت‌پذیر تبدیل نخواهد شد. او یک رهبر "باند" است که باید برکنار شود،‌ نتانیاهو "نمی‌تواند ادامه دهد."»

اختلاف در خانه عنکبوت/ هاآرتص: دروغگوی تکراری فقط به فکر نجات خودش است

زمان برکناری بنیامین نتانیاهو

همچنین این روز نامه با اشاره به تحولات اخیر در اراضی اشغالی گزارش کرده است که هم‌اکنون زمان برکناری بنیامین نتانیاهو از سمت نخست‌وزیری رسیده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش کرد که حمله ناگهانی حماس به رژیم صهیونیستی، بدترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم صهیونیستی بوده است و آن را وخیم‌تر از شکست «یوم کیپور» توصیف کرد.

این روزنامه اسرائیلی در مقدمه گزارش خود عملیات حماس را با شکست صهیونیست‌ها در جنگ یوم کیپور مقایسه کرد و نوشت، «سوپرایز بزرگ‌تر بود، «توجیهات» (ارائه شده توسط نتانیاهو) احمقانه‌تر بوده است و غفلت صورت گرفته بسیار هولناک‌تر بود و ضربه‌ به روحیه وخیم‌تر و هرج و مرج دیوانه‌تر و شوکی که وارد شد بیشتر بود و شمار غیرنظامیانی که به قتل رسیدند نیز بسیار بالاتر بود».

این روزنامه ادامه داد که شهروندان رژیم صهیونیستی در جوامع غزه به حال خود رها شدند و گردان‌های نظامی حامی این افراد به قلمروهایی برای محافظت از شهرک‌نشین‌ها اعزام شدند و بنابراین صهیونیست های منطقه غزه بدون محافظ باقی ماندند و بسیاری از آن‌ها در حمله حماس کشته یا به گروگان گرفته شدند.

هاآرتص حوادث اخیر را با هولوکاست مقایسه کرد و نوشت که این رخدادها یادآور هولوکاست بود و سپس عذرخواهی کرد و نوشت که برای چنین شکست گسترده‌ای، جای هیچ‌ بخششی وجود ندارد و یک نفر مقصر این فاجعه هولناک است و او «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

این روزنامه سپس ادامه داد، با این‌حال ما در مواجهه با این شکست عظیم، شاهد نمایشی باورنکردنی از بی‌خیالی هستیم. مردی که نتانیاهو به او دروغ گفت، او را گمراه کرد، تهمت زد، مورد شرمساری‌اش شد و هر توافقی را با او زیر پا گذاشت، به داخل دولت می‌خزد و با چنین کاری به نتانیاهو اجازه می‌دهد که بدون پرداخت هرگونه هزینه چنین فاجعه‌ای که مسئول آن است، در قدرت باقی بماند و مانع از تلاش‌ها برای استعفای این فرد کلاهبردار می‌شود.

این روزنامه اسرائیلی سپس ادامه داد که «بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل حتی نمی‌داند که نتانیاهوی کلاهبردار پس از سه ماه وقتی که او را مقصر تمامی این شکست‌ها اعلام کرد، همچون یک آدامس جویده شده او را بیرون خواهد انداخت.

طبق این گزارش، اگر اوضاع به شکلی بود که نتانیاهو در حزب مخالفان قرار داشت و «یائیر لاپید» یا «آویگدور لیبرمن» نخست‌وزیر بودند، نتانیاهو به تلویزیون می‌آمد تا نخست‌وزیر را عامل این شکست هولناک و مرگ بیش از ۷۰۰ صهیونیست معرفی کند پس بنابراین این کاری است که گانتز، لاپید و لیبرمن باید انجام دهند و نباید از وحدت کاذب صحبت کنند. آن‌ها نباید راه نجاتی برای یک کلاهبردار فراهم کنند. اگر واقعاً می‌خواهند اسرائیل را نجات دهند، باید نتانیاهو را از قدرت برکنار کنند.

هاآرتص با اشاره به این موارد نوشت، روشن است که حتی درون یک دولت متحد، نتانیاهو فقط به خودش اهمیت می‌دهد و آن‌ها را فریب می دهد.

این روزنامه سپس توصیه کرد که لاپید، گانتز و لیبرمن باید با صدای بلند علیه نتانیاهو متحد شوند و باید به رأی‌دهندگان خود توضیح دهند که تا زمانیکه نتانیاهوی کلاهبردار در قدرت است، جانشان در خطر خواهد بود و اگر چنین چیزی را درک نکنند و از واکنش حامیان نتانیاهو بهراسند، بهتر است خودشان کناره‌گیری کنند و بعنوان مشاوران پیشاهنگ‌ ادامه فعالیت دهند.

هاآرتص سپس به کارنامه ضعیف نتانیاهو اشاره کرد و نوشت، برای مدت ۹ ماه، نتانیاهو حتی یک سر به جوامع غزه نزد و هیچ‌ سؤالی درباره استقرار ارتش نکرد و به هشدارهای رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس شین بت مبنی بر آن‌که کودتا علیه رژیم، ارتش و بازدارندگی را تضعیف می‌کند، گوش نداد و دشمن را ترغیب به حمله کرد.

این روزنامه سپس نوشت، تمامی هشدارها به حقیقت پیوست و نتانیاهو کسی بود که «مفهومی» را ابداع کرد که ما را به خواب برد و بارها تکرار کرد که حماس مهار شده است و خواهان جنگ با ما نیست.

این رسانه اسرائیلی سپس در پایان گزارش خود نتیجه‌گیری کرد که برای تمامی این جنایات و برای نجات اسرائیل، نتانیاهو باید همین امروز استعفا دهد.

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top